EFOP - 3.1.5 -16-2016-00001 A tanulói lemorzsolódással veszélyeztetett intézmények támogatása
A projekt kiemelt célja az iskolai lemorzsolódás megelőzését támogató komplex intézményi
rendszer működtetése.
A programhoz csatlakozva a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulókat a tanév során
igyekeztünk sokoldalúan támogatni, hogy segítsük tanulmányi helyzetük és motivációjuk
pozitív irányba történő alakulását. Így a pedagógiai folyamatokban jelen van a:
rendszer működtetése.
A programhoz csatlakozva a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulókat a tanév során
igyekeztünk sokoldalúan támogatni, hogy segítsük tanulmányi helyzetük és motivációjuk
pozitív irányba történő alakulását. Így a pedagógiai folyamatokban jelen van a:
- folyamatos segítségadás tanórákon,
- differenciált feladatok adása személyre szabottan,
- egyszerűsített vázlatok közös megalkotása,
- változatos munkaformák, módszerek, feladatok,
- leckekivonatok készítése,
- tanulópárok működtetése mind a felkészülés, mind pedig az órai munka során,
- számonkérések, feleletek, ellenőrzések során ábrák, gondolattérképek, kulcsszavak használata,
- sikerélményhez juttatás,
- rendszeres korrepetálás,
- leckefüzet rendszeres ellenőrzése,
- folyamatos kapcsolattartás a szülőkkel,
- alkalmanként együtt tanulás az érintett gyerekkel.
A tanulás tanítása tanórákon folyamatosan alkalmazzák a megismert olvasási és tanulási
stratégiákat. Fontos szempont, hogy az olvasási technikára nagy figyelmet fordítsunk e tanulók
esetében, hiszen az alulteljesítés oka sok esetben az olvasási nehézség.
stratégiákat. Fontos szempont, hogy az olvasási technikára nagy figyelmet fordítsunk e tanulók
esetében, hiszen az alulteljesítés oka sok esetben az olvasási nehézség.
Osztályfőnöki órákon figyelemmel kísérjük a tanulás eredményeinek alakulását, keressük az
esetleges kudarcok okát. A rendszeres önértékelés során kitérünk a tanulás akarati
tényezőinek szerepére. Néhány tanuló esetében a szülőkkel való szorosabb kapcsolattartás is
segít.
esetleges kudarcok okát. A rendszeres önértékelés során kitérünk a tanulás akarati
tényezőinek szerepére. Néhány tanuló esetében a szülőkkel való szorosabb kapcsolattartás is
segít.
frissítve: 2018