2019. augusztus 23. Péntek

Általános Iskola

2015 | 2016 | 2017 | 2018| 2019

Havasok földjén

A Határtalanul! program Tanulmányi kirándulás hetedikeseknek pályázat keretében június elején iskolánk 31 tanulójával három pedagógus kíséretében Erdélyben jártunk.
A  pályázat  lebonyolításához  szükséges  egymillió-nyolcszázhatvanezer forintot  a Miniszterelnökség Nemzetpolitikáért Felelős Államtitkársága megbízásából a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt. biztosította.
Erdély és testvértelepülésünk Kászon történelmi, irodalmi, természeti és kulturális emlékeinek, értékeinek megtekintése, megismerése, a tanórákon tanult ismeretek elmélyítése történt a helyszínen. Utunk során jártunk Nagyváradon az Ady múzeumnál, Fehéregyházán a Petőfi múzeumnál, Farkaslakán Tamási Áron sírjánál. A helyszíneken felidéztük az irodalmi személyek életútját és munkásságát.
Bánffyhunyadon megtekintettük a református templomot, Kolozsváron a Szent Mihály templomot és Mátyás szülőházát.
Megcsodáltuk Erdély természeti képződményeit, ritkaságait: Királyhágónál megtekintettük a Sebes-Körös hegyvonulatát. A Tordai-hasadéknál megfigyeltük a szurdokot. Sétát tettünk a Békás-szorosban, majd megpihentünk a Gyilkos-tónál. Ellátogattunk a Szent Anna-tóhoz, bejártuk a Mohos tőzegláp tanösvényét, tanulmányoztuk ritka növény-és állatvilágát.
Látogatást tettünk a parajdi sóbányában.Megismertük testvértelepülésünk Kászon fekvését, a borvizeket, a székely hagyományokat, a település óvodáját, iskoláját és nevezetességeit.
Méltó megemlékezést tartottunk Nyergestetőn a Nemzeti Összetartozás Napja tiszteletére
A tanulmányi kirándulás alkalmával számos ismerettel és élménnyel  gazdagodtak hetedik osztályos tanulóink.